Fri fragt over 500 kr.

Sikker betaling

   E-mærket webshop

Dansk brugskunst webshop

Søg
Close this search box.
0 0,00 kr.
Søg
Close this search box.

FAQ

FAQ – hjælpe til at få en problemløs handel


FAQ giver dig viden om, det som  du bør vide  om Crocca brugskunst & blomster. Vi har samlet typiske spørgsmål, som vores kunder over tid har stillet os, og
naturligvis også svar.

Finder du ikke svar nedenfor på dit spørgsmål, er det meget velkommen til at kontakte os.

Læs også mere på vores kundeservice side.

Hvordan er ejerforhold?

Vi er en dansk ejet webshop, med passion for at finde spændende brugskunst & interiør til hus og have. Vi bestræber os på at yde en service ud over det sædvanlige, idet vi altid gør hvad vi kan for at hjælpe dig, hvis du er ikke lige finder det du er ude efter her på hjemmesiden.

Hvordan fremkom shoppens navn?

Crocca er oldengelsk udtryk for krukke. Og da Crocca i første omgang blev etableret i 1995, var det primære produktsortiment – krukker til haven. Derfor var det helt naturligt, da vi skulle starte i 2011 igen, blev det selvfølgelig en fortsættelse og navnet blev Crocca brugskunst.

Hvad sælger vi?
  • Brugskunst og interiør
  • Buketter, brudebuketter, begravelsesbinderi, juledekorationer og adventskranse
Hvad er brugskunst og interiørt?

Brugskunst er ting til udsmykning. Det kan være med et unikt design eller med er mere industrielt design, men er egentlig ting
og produkter indenfor alle prisklasser som kan være dekorative.

  • Interiør – Alt det som bruges indendørs i forbindelse med indretning.

  • Unika – Der hvor alt er forskellig. F.eks. er nogle til unika brugskunst som vaser, kobberhavepynt mm. Andre er til mere spændende og sprælske industrielle design som lysestager i forskellig farvet glas, smukke glas- og keramikvaser. Det betyder noget for dig som kunde hvilke materialer, form, designs, pris og farver produkterne er fremstillet af. Det der er vigtigt, er naturligvis at det som du indretter med, giver smil og glæde. Kig derfor ind i webshoppen og lad dig inspirere
Hvad er brugskunst med kant?

Udover at vi sælger ”brugskunst med kant” – det som er anderledes og her i tid med bæredygtighed, så er anderledes brugskunst det som du har i mange år. Der er ikke køb og smid væk-kultur ved vores produkter.

Hvornår har I åben?
  • Webshop 24/7

  • Fysisk forretning (her er salg af super friske buketter med lang holdbarhed) – det er også her du har en mulighed for at mærke på og se varerne:
      – Fredag fra 16.00 – 18.00
      – Lørdag fra 10.00 – 13.00
      – Efter aftale
      – På helligdage, kan vi have lidt andre åbningstider, her bedes du kigge på FB og Google, hvor åbningstider tilpasses.
Kan jeg se varerne inden jeg køber?

Vil du gerne tage varerne i hænderne inden du køber, så er det en god ide, at du enten bestiller dem til afhentning på
webshoppen, eller skrive en mail, om vi vil have disse varer i forretningen på en bestemt dato, for så vil vi sikre at de er hjemme fra lager – specielt til dig.

Kan jeg afhente varer bestilt på webshoppen?

Jeg har købt i webshoppen og afhenter men vil gerne se produkterne inden jeg tager dem med hjem? Det er intet problem. Ønsker du ikke varerne alligevel eller kun nogle af dem, fjerne vi dem fra din ordre, inden pengene trækkes.

Hvis jeg skal bruge blomster udenfor normal åbningstid, hvad gør jeg så?
  • Skal du bruge en buket blomster udenfor normal åbningstid?

  • Du kan enten bestille på webshoppen, eller ringe på 42276703. Vi leverer ud i Strib indenfor byskilte (gratis for buketter over 250 kr.) og Middelfart by (50 kr. for buketter over 250 kr.).

  • Seneste bestillingstidspunkt for buketter udenfor normal åbningstid er dagen før inden kl. 12.00.
Hvordan kontakter jeg Crocca?

Crocca.dk har begrænset åbningstid. Ringer du inden 17.00 vil du opleve at få vores telefonsvarer, men indtal din besked, så ringer vi tilbage hurtigst mulig.

Der er også mulighed for at sende en SMS på 42276703.

Vi svarer altid hurtigst mulig. Ellers er du velkommen til at ringe efter 17.00 også. Du er ligeledes velkommen til at kontakte os via kontaktformularen på shoppen. Vi tjekker mailen løbende i løbet af dagen, og besvarer alle spørgsmål indenfor få timer.

Hvor søger Crocca inspiration?

Hvordan sikrer vi at de nyeste trends er i forretningen?

Vi deltager på messer, så vi hele tiden har ”fingeren på pulsen”. Vi sikrer dog hele tiden, at hovedparten af vores udvalg af brugskunst er spændende og anderledes. Det er vigtigt for os, at du kan sætte eget og personligt præg på din indretning, og at disse produkter er tidssvarende i mange år.

Hvordan er Croccas sortiment sammensat?

Sortiment af brugskunst, interiør, havepynt, firmagaver, vin & spiritus, blomster til en hver anledning og gaver.

  • Indendørs – Du finder brugskunst og interiør som lysestager, krukker og skjuler til blomster, vaser i glas og keramik, unika brugskunst, stearin lys og LED lys i bedste kvalitet, lækre plaider til at skabe hygge med og masser af nips.
  • Udendørs – Her er der havekrukker i smukt design og altid et kvalitetsprodukt, kobberhavepynt, unika keramikblomster og lanterner til at skabe hyggelige rum
  • Værtindegaver og firmagaver: Vi laver personlige gavekurve med vin, spændende ginløsninger, kvalitets chokolade og unika brugskunst, eller mere klassiske gaveløsninger indenfor vin, chokolade og spiritus.
  • Gavekort, så du kan give en gave, som modtageren selv kan bestemme udfra vores store udvalg
  • Smykke i smukt design
  • DIY – indenfor binderi, hvis du er en kreativ person

Sæson sortiment

  • Julepynt som klassiske julekugler, julepynt, juletræspynt, adventskransestativer, pakkekalender – alt til at skabe en smuk og dejlig jul
  • Påskepynt som pynt til påskebordet mm.
Har Crocca abonnementsordninger?

Vi har endnu ikke en abonnementsordning, men vi er i gang med at lave en ordning hvor du kan tilmelde dig forskellige abonnementsløsninger.

Ideer til dette kunne være:

  • Abonnement med brugskunst. Det kunne være en lysestage, en vase og stearinlys eller tørrede blomster.
  • Abonnement med unika brugskunst
  • Sæson abonnement – jul og påske pynt
  • Blomster abonnement – kun afhentning i butik fredag eller lørdag (ugentlig, hver 14. dag eller 1 gang/mdr.)

Alle abonnementer vil ligge med et fast interval, som du selv bestemmer og i forskellige prisgrupper. Men det vil jeg fortælle meget mere om, når vi har dette på plads. 

Hvordan er forretningen bæredygtig?
  • Vi benytter så vidt mulig genbrugspapkasser

  • Vi benytter et minimum af plast, men når det er nødvendigt, bliver det suppleret med krammet avispapir

  • Vi pakker buketter i brunt papir (men I kan selvfølgelig stadig få buketterne pakket i cellofan, hvis I ønsker det)

  • I perioden, hvor det er muligt har jeg kontakt til leverandør af økologiske blomster dyrket på Fyn. Så I weekenden har jeg økologiske, bæredygtige, haveinspirerede buketter (primært i perioden august til oktober, hvor udvalg er størst – fra april til maj har jeg ligeledes skønne, knasende tulipaner fra min økologiske blomsterleverandør).
Hvornår afsendes ordren?

Din ordre sendes 1-2 dage efter modtagelse af ordren. Opstår der forsinkelse, vil vi altid give dig besked op dette på mail.

Hvilke fragtmuligheder er der?

Vi benytter primært GLS men du kan også vælge Post Nord, hvis det er dit foretrukne.

Hvordan ved jeg, om ordren er sendt?

Når din ordre er pakket, oprettes pakkelabel og din ordre sættes til gennemført. Du modtager information fra webshop og fragtfirma om at din ordre er klar.

Jeg modtager ingen mail omkring min ordre?” Her er det yderst VIGTIGT, at du tjekker din mail og spamfilter, da nogle mailsystemer vælger at sende mails direkte i spam. Men mangler du info, er du naturligvis velkommen til at kontakte os på, så undersøger vi, hvad der evt. er gået galt.

Jeg modtager ingen mail omkring min ordre?

Her er det yderst VIGTIGT, at du tjekker din mail og spamfilter, da nogle mailsystemer vælger at sende mails direkte i spam. Men mangler du info, er du naturligvis velkommen til at kontakte os på, så undersøger vi, hvad der evt. er gået galt.

Hvad koster fragten?
  • GLS pakkeshop – køb til og med 500 kr. – fragt 60 kr
  • GLS pakkeshop – køb over 500 kr. – GRATIS
  • GLS levering til dig – fragt 90 kr. uanset køb
  • Post Nord pakkeshop – uanset køb – fragt 75 kr
  • Post Nord levering til dig – uanset køb – fragt 105 kr
  • Afhentning – GRATIS
Jeg vil købe et gavekort - hvad gør jeg?
  • Gavekort web: Her køber du gavekort til mellem 100 og 900 kr. Efter køb modtager du pr. mail en kode – senest 24 timer efter køb. Medmindre du har valgt at få koden tilsendt via fragtfirma, så sender vi gavekortet med kode på mail til dig.

  • Gavekort købt i forretningen. Her får du udleveret gavekort med stregkode. Det er MEGET vigtigt at du som kunde opbevarer gavekort, som var det kontanter. Der er ikke mulighed for at genskabe gavekort ved bortkomst. Udskrevet gavekort må ikke opbevares i sollys.

Alle gavekort er gyldige i 3 år fra købsdato.

Hvad gør jeg, hvis jeg har modtaget noget forkert?

Her kontakter du Crocca.dk og oplyser dit ordrenr. Herefter vil vi rette op på fejlen. Oftest ved at du modtager en returlabel, så du kan returnere den forkerte vare og vi sender dig det du mangler. Mangler der noget i ordren, vil vi hurtigst mulig sende dette til dig.

Hvad gør jeg, hvis jeg har fortrudt mit køb?

Her kontakter du hurtigst mulig crocca.dk, og vi annullerer din ordre, hvis den ikke er sendt afsted. Er den sendt afsted, kan du enten returnere den efter modtagelse eller lade være at afhente den. Afhenter du den ikke, ser vi os nødsaget til at fratrække fragten inden vi refundere dig for varen, inden vi refundere dig for varen.

Hvad gør jeg, hvis jeg vil returnere en del af ordren eller hele ordren?

Hvis du vil returnere varer, har du 21 dage til dette. Du bedes give crocca.dk besked om at du vil returnere en del af ordren eller hele ordren. Husk at oplyse ordrenr. Vi har ikke gratis returlabel.

Hvad gør jeg, hvis jeg modtager defekte varer?

Der er en eller flere varer som er skadet ved levering?

Her er der brug for at du henvender dig senest 24 timer efter afhentning og fortæller om hvad der er skadet samt sender følgende billedmateriale inden 3 døgn fra afhentning, for at vi kan nå at reklamere overfor fragtselskabet.

Hvad gør jeg, hvis jeg modtager defekte varer?

Der er en eller flere varer som er skadet ved levering?


Her er der brug for at du henvender dig senest 24 timer efter afhentning og fortæller om hvad der er skadet samt sender følgende billedmateriale inden 3 døgn fra afhentning, for at vi kan nå at reklamere overfor fragtselskabet.

Billededokumentation vi skal bruge:

  • Billede af kasse set ovenfra med synlig pakkelabel og synlig pakkenr.
  • Billeder af kassens sider
  • Billede af defekt(e) varer
  • Billede af hvordan defekt(e) varer var emballeret
  • Billede ned i kassen, så man kan se, hvordan varerne var emballeret i kasse og i forhold til hinanden.
Rabatkoder?
  • Har du en rabatkode, vil du oftest kunne bruge den til hele shoppen med undtagelse af friske blomster, vin & spiritus og firmagaver, her kan rabatkoder ikke bruges.

  • Vi har specielt gode tilbud ved udsalg 2 gange om året, fødselsdag og Black Friday. Og tilmelder du dig vores nyhedsbrev, vil du ofte kunne opnå en ekstra rabat.
Jeg er på udkig efter et godt tilbud?

Vil du spare penge? – Vi har 4 grupper af tilbud.

Indkøbskurv
0
0
Din kurv
Din kurv er tomTilbage til shop
Calculate Shipping

Log ind på din konto